L kot LOTRIČ Metrology
24. 07. 2024
O tem sem že pisal v eni od predhodnih črk, zato danes malo drugače. Lahko bi pisal o tem, kaj delamo, kaj je naša dejavnost. A to vsak, ki ga zanima, lahko najde na naši domači strani ali nas enostavno pokliče in se dogovori za predstavitev. Današnja črka bo v veliki meri posvečena bistvu LOTRIČ Metrology. Ljudje. Ljudje s(m)o bistvo posla, bistvo vsega. In ljudje delajo LOTRIČ Metrology drugačno, samosvojo na nek način. Ne želimo slediti, ampak želimo biti drugačni. Želimo biti boljši. In ena od politik, ki jih zasledujemo in je zasidrana v našo zavest s strani ustanovitelja je, da verjamemo v moč znanja. Znanje je edino, kar vam (nam) ne more nikoli nihče zares vzeti.
Vsak posameznik je pomemben, a nič ni pomembnejše od organizacije. Ljudje pridejo in odidejo. Kot je to v življenju. Vsak prispeva svoj kamenček v mozaiku blagovne znamke, ki se gradi, razvija in raste. Poskrbeti je potrebno, da ima posameznik stalno motivacijo. Ker prej ali slej pride obdobje v življenju, ko ni vse kot bi moralo biti. In takrat je pomembno, da ti okolje stoji ob strani. Ti omogoči, da urediš svoje stvari. Ti pomaga, kolikor lahko. Največ kar lahko okolje naredi za človeka je, da ga opolnomoči. Da mu da znanje. Izkušnje. Da lažje prebrodi viharje. Menim, da premalo pozornosti posvečamo dejstvu, da velik del svojega življenja preživimo na delovnem mestu. Skoraj toliko kot namenimo spanju in vemo, kako pomembno je spanje. Zakaj torej vztrajamo na delovnem mestu, kjer se ne počutimo dobro? Če bi bilo tako enostavno, bi verjetno vsi delali tisto, kar nas veseli.
Zase lahko rečem, da mi je bilo vedno prijetno zjutraj oditi na delo. To je prvi kazalnik, kako se počutite na delovnem mestu. Mogoče sem imel srečo, da sem vsake toliko let, zamenjal delovne naloge znotraj podjetja, a vendar to ni edini razlog. Vedno sem se dobro razumel s sodelavci. Vedno je bilo tudi veliko heca, v mejah dobrega okusa seveda. Vedno smo se znali zabavati. Koga naplahtati, mu kakšno zagosti. In vedno smo znali proslaviti naše zmage, pomembne mejnike, obletnice in podobno. Nikakor ti ne morejo biti všeč vsi ljudje, a če razumeš poslovno zasebno ločitev, ko je to potrebno, je bistveno lažje. Z nekaterimi smo v vseh letih postali prijatelji, ki se družimo tudi izven delovnika. Z nekaterimi zelo dobri prijatelji.
Večkrat me vprašajo, kaj potem počnete. Kako vam uspe? Tu ni enostavnega odgovora. Tu ni čarobne paličice. Je veliko truda. Veliko malenkosti, ker ne moraš početi samo ene stvari, kar se tiče zaposlenih. Sam bi rekel, da je to naša kultura, naš način, nekaj, kar je bilo vedno na prvem mestu. Od samega mojega začetka na prelomu tisočletja čutim, da so vrednote, kot so poštenje, zaupanje, spoštovanje pomembne. Spoštovanje vsakega slehernika je ključ do uspeha. Kdor misli, da je več vreden od drugega, mislim, da ne spada v našo ekipo. Obstajajo samo večje in manjše (ali celo bolje drugačne) odgovornosti, nikakor ne nadrejenost in podrejenost. Upravljanje podjetja pač ne more biti prepuščeno naključju in zato so potrebne odgovornosti. Vsekakor je pri tem potrebno zavedanje, da je vsako delo pomembno, vsako. Ne glede na položaj na lestvici upravljanja ali odgovornosti. Le zakaj bi bil nekdo več vreden od drugega? Zakaj? Vsi smo ljudje, in vsak mora dati svoj delež v skupno dobro.
Nekako smo skozi leta razvili horizontalno porazdeljeno upravljanje, v katerem ima vsak svoj del odgovornosti. Mogoče je to tudi posledica standardov, ki jih imamo vpeljane v podjetju in tudi akreditirane (mimogrede, govora je o mednarodnem priznavanju in uradni potrditvi organizacij za izvedbo dejavnosti). Le ti v veliki meri krojijo celoten ustroj delovanja. Sistem vodenja (kakovosti) je pri nas globoko zasidran v vsak del delovanja. Ta nas na nek način sili v zelo podrobne opise odgovornosti vsake funkcije. Vsake funkcije. Namreč vsak izmed zaposlenih ima odgovornost. Ali je to izvajalec kalibracij ali preskušanj (meroslovec), ki mora odgovorno pristopiti k vsaki meritvi, kljub temu da ga v šoli tega niso nikoli učili in ni imel pojma, kaj je to kalibracija ali preskus, dokler ni prišel k nam. Ali je to kontrolor, ki mora odgovorno izvesti kontrolo in/ali overitev in mora poznati še kup zakonodaje, saj overitev izvede kot podaljšana roka države, kot državno nalogo. Ali je to razvijalec merilno nadzorne opreme, ki mora odgovorno razmišljati o ustreznih rešitvah, kljub temu, da ni povsem prepričan kako bo delovala in koliko časa bo delovala. Ali je to vodja oddelka ali sektorja, ki mora odgovorno skrbeti za vse vire in zadovoljstvo osebja, kljub temu, da za to ni izšolan in mu je to nekaj povsem novega, a je bil pripravljen prevzeti večjo odgovornost, ki v resnici pomeni samo več dela. Ali je to logist, ki mora odgovorno urediti vse poti osebja in opreme, da bodo izvajalci in stranke zadovoljne in bo vse prišlo na mesto, ko je to potrebno, pri čemer vsi vemo, da se dandanes vsem zelo mudi. Ali je to pravnik, ki mora odgovorno preveriti pogodbo, kljub temu, da o meroslovju in dejavnosti ne ve nič in z odprtimi očmi spremlja in se uči nekaj povsem novega. Ali je to računovodja, ki mora odgovorno izdati vsak račun, kljub temu, da ni obveščen o vseh vidikih posla in je nemalokrat tisti, ki prenaša slabo voljo strank. Ali je to programer, ki mora odgovorno zapisati kodo programa o vsebini katerega ne ve nič, in je dobil zgolj navodila kaj mora delati in kako. Ali je to prodajnik, ki mora odgovorno pristopiti k stranki in je podvržen osebnim stikom, ki znajo biti včasih težki in naporni. Ali je to oseba v marketingu, ki mora strokovne stvari predstaviti enostavno, da bi tudi »nestrokovnjaki« razumeli vsebino, kljub temu, da se je izučil za oblikovanje in podobno. Ali je to direktor, ki je odgovoren za vse, a niti ne ve, kaj vse se dogaja in mora imeti brezpogojno zaupanje v svoje ljudi. Ali je to hišnik, ki je odgovoren, da vse deluje in izgleda lepo, saj je od tega odvisno, kako stranke gledajo na nas, ko nas obiščejo. Ali je to nenazadnje čistilka, ki skrbi, da se vsi zaposleni dobro počutijo, da delajo v urejenem in čistem okolju. Včasih precenjujemo tiste z največjimi odgovornostmi, in pozabljamo na osebe, ki so zares pomembne za naše počutje. Tiste osebe, ki skrbijo, da se počutimo kot doma. Da nam je udobno. Vsekakor moram na tem mestu izraziti zahvalo vsem, s katerimi se redno, dnevno srečujemo in delamo. Hvala vam, ker se razumemo. Ker razumemo en drugega. Ker znamo tudi, ko ni prijetno. Ker smo in zmoremo.
Medsebojno spoštovanje in razumevanje je naša kultura, ki jo prenašamo tudi na stranke in druge, s katerimi tako ali drugače sodelujemo, se z njimi srečujemo ali drugače prihajamo v stik. To nas dela drugačne in taki želimo biti še naprej. V stroki se smatra za največji del odgovornosti do področja dejavnosti, v kateri delujemo. Zato se aktivno vključujemo in sooblikujemo strokovno področje meroslovja. Vse pridobljeno znanje, ki ga je res veliko, želimo nenazadnje posredovati našim strankam. Ker več bodo vedele stranke o meroslovju, bolj bodo potrebovale nas. Bolj bodo zadovoljne in manj problemov bodo imele tam, kjer v osnovi niso strokovnjaki. Načeloma, bi se vsako podjetje moralo osredotočiti na svojo glavno dejavnost, in ne na vse ostalo, ki samo pobira energijo in povzroča nepotrebne stroške.
Smo namreč komercialni laboratorij, ki svojo dejavnost osredotoča na kupca. A vendar se je težko osredotočiti na kupca, če zaposleni niso zadovoljni. Niso pri stvari. Lahko napišeš tisoč navodil, daš tisoč predlogov ali tisoč priporočil, a ne bo učinka, če to ne bo udejanjal nekdo, ki je s srcem, ali vsaj možgani pri stvari. Zato je eno od načel, ki ga želimo udejanjiti tudi to, da nihče ni kaznovan za svoje napake, ampak je želja nagraditi tiste, ki si to zaslužijo, ko si to zaslužijo. Sam sem v vseh letih sodeloval v nešteto delavnicah. Večino teh sploh ni bilo na strokovno temo, ampak vse druge teme, povezane z medsebojnimi odnosi, procesi dela, obnašanjem, komunikacijo, oblačenjem … Vse, kar mi danes pomaga pri mojem delu. In to isto želimo omogočiti vsem zaposlenim. Nikoli nismo nikomur odrekli udeležbe na usposabljanjih, ki jih organiziramo. V bistvu večino predlogov za organizacijo pride s strani zaposlenih samih.
LOTRIČ Metrology predstavlja sodobno družinsko podjetje. Nekaj časa so družinska podjetja v Sloveniji imele negativen prizvok. Sicer ne vem zakaj, a vendar so družinske vrednote pomembne, saj podjetništva ne gradijo zgolj na dobičku. Ta je seveda pomemben in je (mora biti) temeljno načelo vsakega podjetja, a nikakor za vsako ceno. Ali bolje rečeno, ne na kratek rok. Vzpostavitev kulture, namreč zahteva čas in vztrajnost. Pomeni predvsem vztrajno zagovarjanje in udejanjanje vrednot, kjer ne sme biti popuščanja. To mora biti način življenja, DNK kot radi rečemo. In to je LOTRIČ Metrology in bo še kar nekaj časa.
Primož
Naslednjič, 7. avgust 2024, meroslovje in meroslovec